22.4.09

De passie uit de Theofiel Van Cauwenberghslei


Sandra Pottiez staat bijna 20 jaar op de planken. Vandaag speelt ze de rol van Sarah in het stuk 'Kinderen van een Mindere God' in het Vaarttheater.

"14 jaar geleden speelden we dit stuk ook. Ik voelde me toen te jong om die rol te spelen. Nu ben ik er klaar voor, zeker na 8 maanden intensief gebarentaal studeren".

‘Children of a lesser God’ kreeg in 1980 op Broadway de tony-Award voor het beste stuk en de beide hoofdrollen (de doofstomme Phyllis Frelich en John Rubinstein) die voor beste actrice en acteur. Een jaar later won het stuk ook in Londen de hoofdprijzen.
In 1985 kwam de film uit met William Hurt en de doofstomme Marlee Matlin in de hoofdrollen, wat haar ook weer een Oscar voor beste actrice en een Golden Globe Award opleverde.

Speeldata: 24 – 25 april 2008 en 1 – 2 – 8 – 9 – 15 – 16 21 – 22 – 23 mei 2009 om 20 uur
zondag 26 april, 10 en 17 mei 2009 om 15 uur met simultaanvertaling voor doven

Reserveren? Klik!

2 opmerkingen:

geert zei

20 jaar amai das al lang

Anoniem zei

Het stuk was prachtig. Ik ben helemaal van mijn melk.