24.4.09

Het talent uit de Rubensstraat


"Ik vind lezen superleuk, dan gebeurt er iets met mij: ik fantaseer dan dat ik er zelf bij ben. Alles lijkt echt te gebeuren in mijn hoofd." Is Rani De Vadder een leesbeest? Absoluut. En binnenkort ook een echt schrijfbeest...

"Ik heb rust nodig om te kunnen lezen. Ik kruip gezellig weg in mijn kamer, op de bank in het salon en soms ook in de klas... stiekem, hihi. Dan hef ik het deksel van mijn bank op en steel snel een paar zinnen uit het boek."

"Boeken helpen me ook door moeilijke periodes door. Omdat mijn ouders uit elkaar gingen, kreeg ik het boek “Missen is moeilijk” van Bart Moeyaert. Ik heb veel aan dat boek. Ik leer er uit voor mezelf, maar ook hoe ik zelf boeken wil schrijven. Ik kijk hoe een boek gemaakt wordt, hoe het opgebouwd is en waar de spanning zit."

Ik krijg enorm veel zin om zelf te schrijven. Over dieren. Beestige boeken. Met knappe prenten. De sfeer moet goed zitten en het verhaal moet vrolijk eindigen. Zonder happy end ben ik niet gelukkig. Humor en spanning zijn ook belangrijk. Ik wil dat de lezer goed gezind wordt van mijn boeken. En dat ze er iets uit leren.

Driepoot de Kikker

"Mijn eerste boek gaat over vervuiling. Sari de Salamander, Tommy de Mol en Driepoot de Kikker hebben een vluchtplan. Ze vluchten weg van de vervuilde beek en trekken naar een paradijs. Het wordt een spannende tocht. Het zou fijn zijn, moesten mijn lezers na het lezen van mijn boek beter omgaan met het milieu. Ik ben ook tegen het omhakken van bomen!"

5 opmerkingen:

geert zei

mijn dochter heeft al een deeltje gelezen uit dat boek toen Rani nog aan het schrijven was ze vond het super

Anoniem zei

Hoi Rani! Ze zijn alvast allemaal superbenieuwd naar je boek!
Met zulk creatief talent zal het vast en zeker een topper worden!
Veel succes nog Rani'ke, vanwege jetante Twinkie

Rani zei

@Geert en @tante Twinkie: dank je voor de leuke reacties!
Rani

Anoniem zei

Ben jij Rani van Wattpad? Rani1999?

Unknown zei

Jaaaa hahaha