20.9.08

Mijn dierbaar recept

Elke keer vertelt iemand aan Het Gekaekel wat hem dierbaar is. Schuif mee aan tafel bij Jacques en Mieke uit de Theofiel Van Cauwenberghslei. Op het menu: ‘Echte Braggel’.

‘68 jaar geleden waren we op de vlucht,’ zegt Jacques, ‘het was oorlog! Mijn moeder maakte voor het eerst ‘Braggel’ op 11 mei 1940.’ Mieke knikt. ‘En ik heb het recept overgenomen. Mijn man was in het begin niet altijd blij met wat ik hem voorschotelde, maar dit is een succes!’ Jacques lacht. ‘Ook de kinderen zijn er dol op. Morgen komen ze hier smullen.’ Mieke steekt haar vinger op. ‘Dit gerecht maak je best één dag van tevoren en je plaatst het in de koelkast. Zo wordt de smaak nog beter.’ Jacques knipoogt. ‘En vergeet niet om er een goed glas wijn bij te schenken.’

Ingrediënten
Koude, gekookte aardappeltjes
Sla in fijne reepjes
Tomaat, ontpit
Ardeense ham, in blokjes
Vinaigrette (mosterd, olie en azijn)


Welke wijkbewoner zag jij graag over zijn dierbaarste ding praten?
Mailtje naar Het Gekaekel


3 opmerkingen:

Anoniem zei

het ziet er lekker uit zenne

Anoniem zei

Een slaatje, dus. Het is niet meteen duidelijk hoe je het moet klaarmaken, maar we trekken onze plan wel

Anoniem zei

Het ziet er niet lekker uit, maar het zal wel gezond zijn. Die mensen leven al lang hee.